Motie over busvervoer in Lelystad

Rrreis busvervoer 2024-02-01 at 09.38.51 (1).jpegzaterdag 03 februari 2024 15:22

De fractie van ChristenUnie Lelystad heeft afgelopen dinsdag in de gemeenteraad haar ongenoegen uitgesproken over de kwaliteit van het busvervoer in Lelystad. Ze heeft hierover mondeling vragen gesteld aan het college.

Eigenlijk is de provincie hiervoor verantwoordelijk. Deze heeft de z.g. concessie afgesloten met EBS onder de naam RRReis. Maar voor de lokale fractie is de zaak urgent geworden nu ruim 10% van de bussen niet volgens afspraak rijdt.

De dienstverlening wordt tot en met december 2024 afgeschaald. Dat is voor de fractie ontoelaatbaar. Raadslid Jarno Volmer heeft daarom gesteld dat deze situatie tot uiterlijk deze zomer  mag voortduren.

Mooi Lelystad diende hierop, gesteund door GroenLinks, de Inwonerspartij en ChristenUnie Lelystad, een motie in die de wethouder mag overbrengen aan het provinciebestuur. De motie is door de hele raad unaniem aangenomen. Met dit voorstel met een stevige raadsuitspraak hoopt de raad dat de druk maximaal wordt opgevoerd ten opzichte van EBS.